Jeg har endnu ikke set verden

Jeg har endnu ikke set verden

Roskva Koritzinsky

E-bog. Batzer & Co. 2018-08-31.
ISBN 9788793629417

HUN HAVDE HAFT MANGE KÆRESTER, men hun vidste ikke noget om kærlighed. Når hun gjorde et forhold forbi var det ikke fordi hun troede på noget bedre. For hende var forholdet bare en måde at få tiden til at gå på. EN UNG KVINDE skriver et kærestebrev til sin kæreste syv måneder efter hans død. I brevet ønsker hun at kunne se verden ligesom ham: med åbne øjne. DU VOKSEDE OP I ET HØJHUS i Oslo Vest, det eneste højhus blandt villaer og rækkehuse. Du var et smukt barn, men du vidste det ikke. Du måtte have nogen at spejle dig i, først da opdagede du det smukke i dig selv.JEG HAR ENDNU IKKE SET VERDEN er en novellesamling om kærlighed – både den romantiske kærlighed, men også om forholdet mellem forældre og børn, og mennesker som jagter lykken, friheden og skønheden, alt mens verdens katastrofer og mysterier langsomt rykker nærmere.“Koritzinsky skriver godt og egenartet med fine billeder og overraskende sammenstillinger. Novellerne har en tydelig stemme og et analytisk blik som er knivskarpt.” – Dagbladet“Skarpe observationer og kloge refleksioner om sårbare skæbner. Gennem seks stilsikre historier portrætterer Roskva Koritzinsky i sin anden novellesamling en række kvinder og mænd som ikke magter det måske sværeste af alt – at leve et lykkeligt liv.” – Stavanger AftenbladNOMINERET TIL NORDISK RÅDS LITTERATURPRIS 2018Roskva Koritzinsky (f. 1989) udgav sin første bog i 2013, novellesamlingen Her inne et sted. For denne bog blev hun nomineret til Tarjei Vesaas’ debutantpris og hædret med Aschehougs debutantpris. Hendes næste bog, romanen Flammen og mørket (2015), fik også strålende anmeldelser. I 2016 blev Koritzinsky udvalgt af NORLA til at repræsentere Norge og ny norsk litteratur på internationale bogmesser og seminarer. Jeg har endnu ikke set verden (2017) er Roskva Koritzinskys anden novellesamling, og den er nomineret til Nordisk Råds Litteraturpris 2018.Fil størrelse: 602 KB

Flere bøger af Roskva Koritzinsky

Jeg har endnu ikke set verden

Jeg har endnu ikke set verden Din anmeldelse vil blive vist inden for fem til syv arbejdsdage.